About

Sinds juni 2011 ben ik fulltime werkzaam als freelance marketeer en ondernemer.

Mijn achtergrond:

  • Enthousiaste internetondernemer en sinds 2003 actief op het gebied van webontwikkeling en marketing.
  • Een aantal grote projecten geleid, zoals:
    • Ontwikkeling en implementatie van een website en een intranet voor het ziekenhuis E. Oduber Hospitaal op Aruba: www.arubahospital.com.
    • Onderzoek en ontwikkeling van digitale communicatie met mensen met een beperking: www.pluryn.nl.
    • Internetcoördinator voor Nederlands grootste website voor ondernemers: www.kvk.nl
  • Bachelor Digitale communicatie HBO, opleiding tot marketingcommunicatie adviseur van Stichting Reclame en Marketing (SRM) te Amsterdam. 
  • Marketeer van de Startersdag in Amsterdam 2010: het grootste evenement voor ondernemers in Nederland.
  • Award voor beste Friet van Nederland (AD, 2015)
  • Masterclass Customer Journey (SRM, 2016)
  • Award voor meest duurzame horeca van Utrecht (Stichting Duurzame week, 2016)
  • Gazellen award voor snelst groeiende onderneming (FD, 2017)
  • Certificering voor klimaat neutraal, de eerste frietzaak van Nederland die klimaat positief is. (klimaat gerust, 2021)

Freelance marketeer

Behalve ondernemer ben ik ook marketeer voor andere bedrijf in allerlei sectoren van IT tot zorg en overheid. Ik denk na over hoe je een product of dienst het beste kan verkopen. Ik beantwoord vragen als:

  • Hoe bereik ik klanten/ doelgroep op een effectieve en efficiënte manier?
  • Wat zijn voor de klant redenen om het product of de dienst te kopen?
  • Hoe onderscheid ik mij van de concurrentie?

Op basis van feiten

Als uit onderzoek blijkt dat de verkoop van uw product of dienst het beste gaat via (online) middelen die ik beheers, dan kan ik ook werken aan de uitvoering. Bijvoorbeeld met het bouwen van een website, het maken van mailings, het schrijven van teksten of het inzetten van sociale media en het automatiseren van marketingcommunicatie. Ik werk het liefst op basis van feiten en maak gebruik van hulpmiddelen als Google Analytics en andere webmastertools om de conversie te meten.